Pages

6/20/11

Ada barang baik untuk pengguna Google Chrome

Assalamualaikum semua! Selamat pagi! Kali ini aku ada benda nak share. Mungkin ada yang dah tahu, dan kepada yang tak tahu, especially pengguna Google Chrome, mari tengok something ni. Benda yang aku nak share ni berkaitan dengan facebook. Okey, terus terang, aku nak share pasal Facebook Clear. 

Okey, Facebook Clear (FC) ni adalah salah satu extension tak pun plugin yang boleh digunakan kat Google Chrome saje. Kalau korang guna FC ni , iklan-iklan yang ada kat tepi-tepi facebook akan clear. Maksudnya, kalau korang pakai browser Mozila Firefox, mesti ada semak iklan-iklan tepi tu kan? Kadang-kadang ada jugak iklan yang POP-UP window, so terasa semak lah kan kalo korang tengah2 IM tak pun dok comment dengan member. 

Benda ini aku nak share je, suka hati korang lah nak guna atau tak. Just untuk korang-korang yang diluar sana yang taknak serabut mabut bila online facebook. Dan aku nak tambah lagi sikit detail pasal benda alah ni. Jom tengok : 

1) Buang semua Iklan
2) Make navbar kat atas tu fixed
3) Add effect (reflection) kat image korang
4) Default Profile Picture korang jadi rounded macam Iphone icons.

Tu jela kot aku rasa sejak aku guna benda ni. Mari aku tunjuk screenshot. Tengok tau! haha.


Ha korang nampak tak rounded default profile picture? tak nampak klik la ! -,-

Ha ini untuk view gambar dalam theater
Dan ini korang akan jumpa bila bukak www.facebook.com ! Nice tak?


Amacam? Okey tak? Kalau nak cube click la bwh ni nanti ok. Tapi make sure korang pakai browser Google Chrome ok? Ok kalau dah pakai click sahaja INSTALL lepas itu. Then restart Google Chrome korang, then link la ke Facebook. Selamat mencuba!





4 comments:

  1. thanks Ayie, byk btol ko tau bnda2 cmni.
    ke ko yang hack government aritu?
    Hahaha.  XD

    ReplyDelete
  2. mane ada. kalo aku hack, bek aku hack CIMB ke ING ke. hahaha

    ReplyDelete
  3. Camna nak buang balik app ni ayieha?. Tak boleh nak poke2 orang lah. -________-

    ReplyDelete
  4. hacker ke ni. erm.
    Kalo nak disable balik pergi tekan spanar dekat atas belah kanan tu.

    Click Tools >> Extension >> Then die kuar list extension, ko just click disable je. Done! :)

    Tak pun pergi chrome://extensions/ .. then disable orite.

    :D

    ReplyDelete

Terima kasih sebab memenuhi ruangan ini.

:)